Krása nevědomosti

13. června 2012 v 18:14 | Till |  Té. Tý.
Nevědomost. Krása z ní sálá do všech stran. Je kouzelná, roztržitá, okořeněná příslibem budoucího poznání. V nevědomosti není místa pro pochyby, neboť nevědomost je čistá a průzračná, stejně jako v ní není místa pro kladení zbytečných otázek, pro kteréžto je třeba zapojení jistých idejí, jež už svou podstatou onu ryzí nevědomost kalí. Blahý život měl by ten, kdož poznal tajemství pravé nevědomosti. Takových šťastlivců však mnoho není, a i kdyby bylo, nevnímalo by je okolí, k němuž se já jakož i vy řadíte. Takovýto šťastlivec by nemohl býti nikým zpozorován, neboť Descartes řekl, myslím, tedy jsem, z čehož vyplývá, že jedinec absolutně nevědomý, čili nemyslící, zkrátka není, nebo alespoň není našemu vjemu patrný. Mohlo by se jednat a prapůvodní bytost, jejíž nevědomost je kontrapunktem našeho vědomí, jenž na rozdíl od bezchybné ryzí nevědomosti obsahuje, nebo spíše produkuje velké množství chyb, které jsou na chyby budoucí i předešlé integrovaně vázané. Rád bych se byl vyhnul klasickému označení této ryzí bytosti, neboť je podle mého během dějin, různými asociacemi a nesprávnými interpretacemi, její jméno používáno nesprávně a jeho užití sebou nese jak příliš meliorativní, tak pejorativní zabarvení. Proto tohoto jména použiji pouze náznakem, neboť ani mé přesvědčení, pramenící z životní filosofie nekoresponduje se všeobecně známým jménem toho, co já osobně nazývám přírodní silou, energií a vůlí. Vrátím-li se k pojmu absolutní nevědomost, pak musím uvést, že nevědomostí nemíním nic hanlivého, co by mělo snad charakterizovat to, či ono jednání, nebo nejednání. Rovněž není mým cílem, vyjadřovat tímto článkem jakýsi paradox, ačkoli i ten je více než patrný.
Lidé, jež přírodní jsoucno obdařilo/neobdařilo myslí rozdílnou od té, kterou disponuje většina, jsou schopni přiblížit se ryzostí mysli a absencí úvah o čemsi, co většinová veřejnost nazývá metafyzikou, odpovědím, na než jsou myslící bytosti schopny klást pouze otázky. Takováto mysl nebloudí po cestách, jejichž ukazateli jsou filosofické směrnice, jež jsou nevyvratitelné pouze za předpokladu, že osoba té, či oné filosofické ideje porozumí a uvěří. Osoby podobně nemyslící se dle mého soudu nutně musí přiblížit ke správným odpovědím daleko snáze nežli osoba, jež hledá odpověď v mnohém, co mu jeho mysl nabízí a tudíž se na cestě za poznáním musí nutně alespoň jednou splést. Působením matoucích asociací se musí i ten nejlepší filozof ve svých úvahách zastavit a změnit směr, čímž se vystavuje dalším vlnám pochybností, které poté rozčarováním mysli způsobí další, ještě zmatenější bloudění.
Osoba nevědomé, čisté mysli by neměla mít fyzické tělo, nebo pouze za předpokladu, že zůstane skryto zrakům všeho, co je schopno vyprodukovat ideu zraku, vjemu, uvědomění. Toto předpokládám na základě poznatku, že osoby, jež jsou mentálně indisponovány, mají nezřídka daleko blíže k tomu, co sami nejčastěji označují bohem.
Na základě výše uvedeného je jasné, že nevědoucí bytost, která má díky nezkalenosti úsudku odpovědi na veškeré problémy před sebou, o ně, stejně jako o všechno ostatní, nejeví zájem.
Z toho plyne, že nikdo neví, ani nikdy nebude vědět tolik jako absolutně nevědomý, stejně jako nikdo nemá, ani nikdy nebude mít možnost tuto bytost spatřit, oproti čemuž ona bytost možnost mít bude, ale nevyužije jí.
Poznámka: Za tohle se všem nesmírně omlouvám, ale mám celkem velkou depresi, následkem čehož vznikají podobné bludy. Berte to prosím jako následek záchvatu mentální retardace.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Domush-kaa Domush-kaa | Web | 13. června 2012 v 20:12 | Reagovat

Prosím o hlásek v SONK, jsem tam pod číslem 4, hlasy oplácím, budu ti moc vděčná a promiň za reklamu :) http://gray--elephant.blog.cz/1206/soutez-zacina

2 edithhola edithhola | E-mail | Web | 18. června 2012 v 21:31 | Reagovat

Dávám tě do žebříčku na TT

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama